Grillhus

Grillhuset er tatt i bruk! :D Barn og voksne har fått medvirke i valg av farge og nå er det blitt RØDT og fint!

Grillhuset er ei god varmestue når vi er ute og leker.

"Ørnan" og "Hønån" har fast tilhold i grillhuset hver sin uke. Det betyr at måltid og aktiviteter foregår der de aktuelle ukene. Men vi er fortsatt like mye ute! men bruker grillhuset som inneareal i stedet for barnehagebygget.

Ungene trives i grillhuset! :)

Grillhuset er 26 m2, har ildsted i midten og godt med golvplass. Vi har lagt varmekabler i gulvet slik at vi kan starte med en lunk allerede på morgenen. Vi satser på at grillhytta blir et populært sted for å tine kalde fingre, der vi kan ha eventyrstunder, lese bøker, hvile, lage og spise mat, leke og ha det gøy.

Grillhytta blir plasert like bortenfor barnehagen. Området er drenert og gjerdet skal flyttes slik at vi kan ta i bruk mer av barnehagetomta. Denne delen av tomta ligger mer skjermet for støy fra biler og trafikk og vi gleder oss til å ta den i bruk. Dreneringen fører også til minder vanndammer ellers på tomta.

Vi beholder teltet med vedfyring så lenge det holder. Kjekt å søke ly og få varmet seg litt når vi er ute.