Varsle i henhold til mobbeloven i barnehagen

Alle ansatte skal jobbe for at barna har det bra, stoppe, og avverge mobbing. Ser, hører eller opplever dere som foreldre eller andre besøkende noe som ikke er bra ut ønsker vi beskjed. Er det mindre alvorlig kan dere ta det opp med pedleder på barnas gruppe. Er det mer alvorlig og du oppfatter at det kan være : Krenking mellom barn, vold, diskriminering, utestenging, baksnakking, rasisme, eller andre årsaker til at barnet ikke opplever at det er trygt og godt i barnehagen. Ønsker vi at dere melder skriftlig til styrer.

I en skriftlig melding på styrer skriver du ned hvem du er og hvordan vi kan kontakte deg,  og hva du har observert.

Barnehagens styrer vil da ta kontakt slik at vi får begynne å undersøke hva som skjer og lage en plan for å hindre og følge opp uønskede hendelser.

Gjelder det krenkelser som styrer skal ha påført noen, kan det varsles til assisterende styrer eller oppvekstsjefen i kommunen.

epost til Styrer Linda Skeide: linda.dagligleder@fjellsoya.no
epost til assisterende styrer siri.styrer@fjellsoya.no

Her finner dere mer informasjon om hva foreldre kan gjøre https://www.udir.no/laring-og-trivsel/mobbing/