Andungan; 0-3 åringer er samlet i en egen barnegruppe med egen pedagogisk leder og personal

Fjellsøya Barnehage er akkurat så liten at alle kjenner alle. Men når alle barn og ansatte har kommet til barnehagen deler vi oss i faste grupper. Dette gir oss de beste mulighetene for å gi alle barn utfordringer og aktiviteter tilpasset alder og utvikling.

Noen år vil vi ha barn fra samme års gruppe fordelt på to barnegrupper, da sørger vi for at disse barna skal få gjennomføre felles aktiviteter slik at barna skal få føle at tilhørighet, opplevelser og læring skal ivaretas etter alder og ikke gruppe. Se derfor på progresjonsplan hva de forskjellige aldersgrupper jobber med og får oppleve.

Andongan er barnehagens minste barn, men også disse er mye ute og har glede av dyr og natur.

• Vi drar på kortere turer eller har med vogn og spiser mat i det fri.
  • Vinterstid er vi litt mer inne enn de største, vi har vannlek i plaskebasseng og har mye plass og boltre oss på.
  • Vi har voksne som legger til rette for at selv de som ikke prater skal bli hørt.
  • Vi koser med høner og kaniner i barnehagen og deltar i stell av disse, kanskje klarer vi å bære egg fra hønene helt inn på kjøkkenet uten at det knuses.
  • Vi har formingsaktiviteter ute og inne, med fokus på lek, prosess og læring framfor produkt og resultat.
  • Vi er med på fellesturer og dager på gården, oftest om våren og sommeren.
  • Vi bruker sang, eventyr og ser i pekebøker, øver på å prate og gjøre oss forstått.