Merking av lam

40 barn fikk være med å merke og gi navn til 13 søte lam: Sauen Sau, Martin, Hvitveis, 2 stk Emma, Maiken, Pippi, Bæ-Bæ, Lille Bæ, Elsa, Nora og Kaptein Sabeltann :-D

Som en del av prosjektet "Naturlandskapspleie med firbente venner" inviterte vi også i år Toftsundet barnehage til å komme på besøk og merke lam og gi dem navn i lag med oss.

Sauene hjelper oss å rydde bort kratt og skog på en bærekraftig og miljøvennlig måte. Når området er ryddet skal det etter hvert bli mer tilrettelagt for lek. Prosjektet har noe støtte fra Fylkeskommunen.

Mye kos og omsorg, og ikke minst læring med sauer og andre dyr i barnehagen, og ekstra koselig med lam på våren :-) Vi hadde et kopplam i lag med oss i går, og det måtte vi mate med flaske.

Ønskes mer info om prosjektet, se tidligere nyhetsartikkel.