Hverdagen i barnehagen vinter 2024

Vi skal gi barna opplevelser blant dyr og natur. Sauer, høner og kaniner i barnehagen gir hver dag gode opplevelser, vi må fore, stelle og kose. Vi får egg og kjøtt og lager god mat. Barna er med på alt og klarer mye selv. Klikk her for flere bilder.

Høner er et av værdens mest nyttige dyr, tenk at våre matrester blir til egg og ny god mat.

Hestene på gården må også ha mat. Null problem for de største barna å vasse i dyp snø for å gjennomføre oppgaven

De minste trives også ute i snø, men holder også på med aktiviteter inne nå om vinteren.

Det meste av aktiviteter som gjøres inne, kan også gjøres ute :-) Først lage snømannen i lag, så male den med de fineste farger! Fargene som er i det samiske flagget?

Skikkelig lagarbeid!

Se så fin! Fikk både lang gulrotnese og enda lengre hale :-)